tisdag 10 juli 2012

Inredning för amatörer!

Har länge gått och irriterat mig, tyckt lite synd om mig...
Ingen här hemma tycks förstå mig...
Ingen delar mitt intresse för att ha det lite rent och snyggt omkring sig. Jag menar inte kliniskt rent, men så där lagom...så att man liksom inte får panik när det hux flux dyker upp en bil på infarten...
Någon som fattar vad jag menar?
Som ensam tjej i detta hem men tre grabbar och en lurvig hund så går intressena lite isär.
Jodå min man kan minsann dammsuga...men flyttar man en fåtölj när man ska komma åt under, så behöver man ju inte flytta tillbaka den...nån gång ska man ju dammsuga igen och då kan det nog vara lämpligt att skjuta tillbaka i rätt riktning... Bagateller - ja jag vet, men...

Vi bor i ett ganska nytt hus. Vi flyttade in för ca 5 år sen och då var huset helt nybyggt. Drömmarna var gränslösa... Men det blir aldrig som man tänkt sig!
Just nu (eftersom detta eviga regnande hindrar mig från att gå bonanza utomhus) så är vårt sovrum på tapeten. Vi bor på loftet, och vi flyttade bara in...utan några direkta planer och tankar, ingen feeling eller känsla bakom. Nu är det dags att göra något åt saken!

Så här har vi det...
åt söder...en skinnsoffgrupp som vi impulsköpte till vardagsrum/kök när vi flyttade in, mina målargrejor och annat bröte

"entré", mot tv-rum och det halvfärdiga trappräcket. Ser ni lite till höger om den svarta stolpen i mitten? En papperspåse kan skymtas och även något blått och något rött?  Det är julgrejor... uppkastade i januari, där på trappavsatsen...och kvar än... Bedrövligt! Gör mig vansinnig varje gång jag ser dom!

åt norr, matchande barnsäng och dubbelsäng. Dock har vi en läcker silvrig tapet som INTE kommer till sin rätt. Likaså har vi två "sängbord" som mannens morbror gjort och som är sååå snygga.

Takfönstret, i mitten av rummet och mitt emot "entrén". Två glasljusstakar  med gula påskfjädrar har hamnat där i väntan på nåd... Bredvid till höger hittade jag en låda fylld med köksgrejor... Försvunna sen vi flyttade kyl och frys och byggde vitrinskåpet...typ 1 år sen
Ja, ni fattar! Läget är akut! Något måste göras!

Drömmer om den här känslan...
Bildkällan hittar ni HÄR!
Lite efter i mode och trender som jag är... så blev jag så förtjust i kudden med stjärna på... Så nu har jag tagit första steget... och beställde två såna här:

Kuddfodral Sirius Grå

I morgon ska jag åka och shoppa! Med två busiga barn som bara ÄLSKAR att vara tysta, lugna och snälla!
Whis me luck!
Så, bäst att krypa till kojs!
:)

2 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra på shoppingrundan idag och att du får härlig inspiration till att göra om sovrummet. Alltid kul med projekt, när man inte har för höga mål vill säga utan tar det lite allt eftersom.. Skön onsdag finaste Jessica /❤

    SvaraRadera
  2. Tröjan som inhandlades kanske kan göras om till såna kuddar ifall du tröttnar på den.

    /Velande tröjdamen

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)