tisdag 13 januari 2015

Andra delen - Minecraft



 Fortsättningen på Minecraft kalaset som vi hade för Alfred!
Första delen hittar ni HÄR!

Twizzlers Strawberry 70 GrHär kommer gobitarna! Det vill säga, allt det som serverades!
All handmade by me, och några stackars slavar som fick lov att lyda under mitt tyrannvälde! (Varför fortsatte jag inte min bana som chef? Hade kunnat vara en grym kökschef vid det här laget...hm...)

Så var börjar vi? Joo..
På menyn fanns dynamit... TNT! Vilka jag gjorde av Twizzlers!

Letade en hel del men hittade till slut på Hemmakväll!


Bakom TNT finns Grass-blocks och Diamonds
Gräsblocken var en klibbig historia att göra..
Smälta marshmallows, färga grön och blanda runt med Rice Crisps... Klibbigt!
Tror ni dom blev populära?
Svar...nej! Ingen vågade äta av dom...förutom jag... var ok...men kladdiga... Kastade nästan alla kakorna efter en vecka i kylen...då var de sega... 
Det blev många experiment för att få till diamanterna...
Koka socker, i med blå färg...så vips en stor klump... Ny sats ... samma sak...
Till slut fick jag till rätt temperatur på sockret...Men!
Trots att jag valde att färga blått så blev slut-diamanterna...gröna... Det bar skumt.
Dessa blev omåttligt populära minsann!
Hemmagjorda sockerkarameller gillar tydligen dagens ungar!
Annat som serverades var...
Chokladbollar formade som block. det var tänkt att det skulle bli Dirt...men vi hittade inte grönt strössel på någon affär. Till slut gav jag upp och det fick bli hederligt karamellströssel. Gick bra det med. Tog slut på ett nafs...
Apples och Cookies (köpekakor för att få rätta utseendet på dem).
Sticks - potatispinnar blev perfekta. Även de försvann illa kvickt.

Till detta serverades det även
Water - i form av pepparmintjello.
Detta var lite läskigt men lockade till många skratt.
och visst drack killarna upp det med!
Kul!
Lite nyttigheter som dessa:
Slime Balls
Sköljdes ner med lite:
Potion of Healing
Det vill säga 7up och festis till de som inte gillade bubblor.
Så till slut så serverades:
Cake!
En liten hjälpreda var med vid blandning av smeten, både vid provbak och vid det stora paradbaket.
Häftig kaka, men det här med Sugerpaste för oss allergiker, var ingen höjdare...
Men födelsedagsbarnet gillade det i allafall...tur...
och hönorna som fick kalasa på resterna...

Kalasbordet redo för gästerna!
Vi hade piffat till bordet med Spiders. Är man nästan i Nether så är man...

En lite stund satt de där, pratade och skrattade. De var hungriga efter färden genom Nether! 
Sen smög vi igång lite Minecraft Parodi-musik från Spotify, och helt plötsligt var alla uppe och dansade :)


När kalaset var slut delades de fyllda Grass-blocken ut till gästern:

Vi gjorde egna smålådor av kartong, fyllde med godis och bokmärke. Måste ju hålla intresset för läsning igång på något sätt.
 ;)
Sen var det bara städningen kvar... och 9 åringen var så glad och nöjd över sitt kalas!
Skönt... Det var ju det som var det viktigaste!


Nu är det vår 4 årings tur...
Om storebror och mamman har kalas så måste ju även han ha! Fattar jag väl...hm...
Egentligen tycker jag att han är för liten... Men han har fått bjuda in 3 kompisar (med bröder), det blir nog lagom.
Men han har förväntningar...den lilla Bråk-Åke... Han SKA HA Jake och Piraterna från landet Ingenstans kalas.. Det är han väldigt tydlig med... Envis är han också...så...

To be continued....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)